- Yönetici
- Dijital Pazarlama
- 08.12.2022
- 817 Görüntülenme
Google Reklam Verme Ücretleri
Google Reklam Fiyatları 2023 – Google Reklam Verme Ücretleri Nedir? Hadi gelin fiyat etkenlerini birlikte inceleyelim.
Bu makalede, bu ücretlerin hangi etkenlere göre değiştiğini açıklayarak, etkili ve minimum bütçe kullanımı konusunda bilgilendiyor olacağız.
Genel tanım olarak bu ücretler, Google’a reklam vermek için ödediğiniz ücretlerdir. Arama (web sitesi / arama reklamları) sorgu sonuçları reklamları için ise, TBM (Tıklama Başına Maliyet) olarak adlandırılan ücretlerdir.
Google Ads kullanarak sektörümüze, ürünlerimize, arama öbeklerine ve iş / hizmet kollarımıza bağlı bir anahtar kelime için verdiğiniz reklamlar, ‘’gösterim başına maliyet’’ adı altında ücretlendirilmez. Sadece birisi o reklama tıklayıp sitenize girdiğinde ücret kesilir, kesilen bu ücrete TBM denir.
Günlük bazda Google Ads bütçe planlaması yapacaksanız, Google reklam fiyatları yani TBM dikkate alınmalıdır.
Not: Bu makalede sadece arama sorgu sayfası reklamlarına değindiğimiz için, TBM üzerinden bir anlatım yürüttük. Banner reklamları gibi diğer reklamlar hem TBM, hem de 1000 gösterim başına maliyet gibi değişkenlerle ücretlendirilmekte.
Google Ads Reklam Ücretleri (TBM) Nelere Bağlıdır?
Yukarıdaki verdiğimiz genel bilgiler sayesinde sadece TBM’ye bağlı olduğunu görmüşsünüzdür. Ancak sadece ‘’TBM’ye bağlıdır’’ demek kadar kolay değil, TBM’nin bağlı olduğu birçok değişkenler de mevcut. TBM değişkenleri / etkenlere göz atalım.
1. Değişken Teklifler
TBM’nin bağlı olduğu en önemli faktörlerden biri tekliflerdir. Google Ads üzerinden bir anahtar kelimeye reklam vermek istiyorsanız, o kelime için Google’a TBM teklifinizi iletirsiniz. Sizin ilettiğiniz teklif ve rakiplerinizin ilettiği tekliflere göre reklamlarınız sıralanır.
Arama sorgularında gördüğümüz Google Ads reklamlarından bazılarının diğerlerinin üstünde olması, önermiş olduğu TBM teklifinden dolayıdır.
2. Değişken Kalite Puanı
Kalite puanı, Google Ads’in anahtar kelimenize atadığı 1-10 arasında değişen puandır. Ne kadar yüksekse size o kadar avantaj sağlayan bu puan, TBM ve reklamlarınızın gösterim sıklığı gibi pek çok şeyi etkileyebilir.
Kalite puanı da pek çok şeye bağı olarak değiştiğinden, gelin başlıcalarına göz atalım:
3. Değişken Alaka Düzeyi: SEO da dahil olmak üzere pek çok yerde kendini gösteren alaka düzeyi, Google reklam fiyatları konusunu da pas geçmemiş. Google’ın kullanıcılara sorgularla alakalı reklam gösterme politikası nedeniyle bu etken öne çıkmaktadır. Bu nedenle, reklam verdiğiniz anahtar kelime ile reklamınızın uyumunun yüksek olduğundan emin olun.
4. Değişken Açılış Sayfası: Kullanıcıların reklama tıkladıkları zaman gittiği sayfalar da Google reklam fiyatları konusunda belirleyici etkiye sahiptir. Bu sayfaların alaka düzeyinin anahtar kelime ile eşleşmesi gerekir. Başlık, URL, içerik gibi kısımlarda anahtar kelimelerin bulunması; size bu konuda yardımcı olabilir. Bunun dışında, açılış sayfasının optimizasyonun iyi olması ve hızlı açılması gerekir. Temel mantık, ziyaretçinin sitede aradığını bulmasını sağlamaktır.
5. Değişken Hesabın Geçmişi: Google, yeni anahtar kelimeye reklam verirken eski anahtar kelimelerinizin kalite puanını ortalama olarak alabilir. Elbette sadece geçmişe bağlı değişkenlerden bahsetmiyoruz, ancak başlangıç puanı olarak onları da değerlendirmeye alabilir.
Bu saydıklarımız, kalite puanını etkileyen faktörlerden sadece birkaçı. Bunun gibi birçok faktör, kalite puanınızda ve dolayısıyla maliyetlerinizde belirleyici oluyor. Ancak şunu bilmeniz gerekiyor ki, her yolun sonu kullanıcı deneyimine çıkıyor. O nedenle, reklamlarınızda kullanıcı memnuniyeti odaklı çalışmak ve onlardan etkileşim almak oldukça önemli.
Bu makale de, Google reklam fiyatları konusunu bütün detaylarıyla ele almasa da size fikir verecektir. Birçok kişi; Google Ads konusunda bilinçsiz / bilgisiz hareket ettiği için ellerindeki bütçeyi heba ediyor. Bir çok gereksiz tıklama / türetmelerden ekstra tıklama almaktadır. Bu makaleden öğrendiklerinizi bütçe konusunda kullanabilir ya da İla Bilişim'in Google Ads danışmanlığı hizmetini alarak bir adım öne geçebilirsiniz.
Google Reklam Fiyatları 2023 Yılında Hangi Aralıklarda?
Google reklam ücretleri sektörünüzdeki TBM’lere göre değişir, en doğru bilgi sektör ve anahtar kelime incelemesinden sonra çıkar.
Google’da Nasıl Reklam Verilir ?
Google ads paneli üzerinden detaylı hedeflendirmeler ve kampanyalar oluşturarak reklam verilebilir.